Jeg er født i USA, hvor jeg begyndte at spille trompet som fjortenårige.  På Rutgers University spillede jeg videre, mens jeg fik min B.A. grad i psykologi, hvorefter jeg flyttede til New York City for at læse videre på min M.A./cand.psych. på New School for Social Research.  New School for Social Research var også var kendt for at indeholde grene af socialvidenskab, kunst og kulturformer, mens jeg fik trompetundervisning af John Ware og Carmine Caruso.

Endelig kom jeg i lære hos trompetist/komponist Bill Dixon som havde stiftet The Jazz Composers Guild som forenede etablerede musikere med deres studerende, hvor jeg kom til at optræde og indspille med og under ham som producer.

Jeg flyttede til Danmark i 1973, efter to år som sommer-konsulent for Københavns Kommunes ungdomsrådgivningsafdeling for rusbehandlingsinstanser.  Jeg er dansk-autoriseret psykolog og har i dag en aktiv praksis.

I Danmark genoptog jeg kontakterne med besøgende amerikanske og herboende danske musikere, hvor jeg fortsatte med at skrive, spille og indspille.  Jeg boede og arbejdede i Kuala Lumpur, Malaysia, fra 2010 – 2016 og flyttede til Struer, hvor jeg begyndte at undervise i trompet, kornet og flygelhorn i 2017.

Mød Marc

Trompet, kornet og flygelhorn